Prvi pogled na Motorolu i335


Motorola je predstavila novi iDEN model mobilnog telefona koji je spreman da stigne u Nextel. Telefon i335 će doći po pristupačnoj ceni, u skladu sa svojim niskim performansama i mnogim manama, iako ima bolji dizajn od većine Nextel telefona. Interesovanje za iDEN liniju telefona je uvek bilo značajno niže, pošto performanse nikad nisu došle ni blizu običnim telefonima. Pa ipak, ovaj Motorola i335 mobilni telefon ima neke prednosti koje će ga dovesti bliže standardima običnih mobilnih telefona.

Telefon ima gumeni omotač, sličan koži, što ga čini lakim za držanje i korišćenje. To dodaje poene i dizajnu, pošto presvučena guma na dugmićima izgleda neverovatno privlačno. Motorola i335 dolazi u crnoj boji sa crvenim dugmićima za navigaciju. Mana je što mu je veličina iznad proseka. iDEN telefoni teže da budu glomazniji i nisu tako elegantni kao obični, pa je ta veličina sasvim razumljiva.

Motoroli i335 nedostaju performanse običnih mobilnih telefona i drži se samo izgleda i jedinstvenog čulnog osećaja zbog gume. Nije sposoban za napredne performanse i čak nema ni kameru. Zbog toga, trebao bi biti sasvim pristupačan za nekoga ko želi da izvuče najbolje od iDEN tehnologije.

Motorola i335 je sada samo najavljen. Priprema se njegovo puštanje u prodaju krajem ove godine i očekuje se da bude jeftin zbog svojih performansi.

iDEN (Integrated Digital Enhanced Network-Integrisana poboljšana digitalna mreža) tehnologiju je razvila Motorola da bi u isto vreme imala radio za kamione i mobilni telefon. iDEN podržava tri ili šest korisnika telefona po kanalu, ili šest ili 12 dispečera po kanalu, koristeći višestruki pristup podele vremena.

Izdvajamo iz ponude:

Coca-Cola, Microsoft, Nokia pobeđuju Google


BusinessWeek i Interbrand su stvorili godišnje rangiranje globalnih brendova sa Koka Kolom kao liderom dok je softverski div Microsoft zauzeo drugo mesto. Treće mesto pripada IBM-u, koji prate GE, Nokia i Toyota. Što je interesantno u ovogodišnjoj top listi je da su prva četiri mesta nepromenjena od rangiranja iz 2006. dok su čuvena imena kao Google i Yahoo na prilično niskim pozicijama. Na primer, Google je dosta napredovao, ali se pomerio samo za 4 mesta i trenutno je rangiran kao 20. brend. U poređenju sa kompanijom iz Mountain View-a, rival Yahoo je na 55. mestu nakon prošle godine kad je imao istu poziciju.

“Oživljavanje čak i jakog brenda nije lako jednom kad mušterije imaju negativnu percepciju o njemu. Samo pitajte Ford ili Gap, koji su izgubili 19% and 15% vrednosti svog brenda, u ovogodišnjem godišnjem rangiranju u BusinessWeek-u/ Interbrand-u za 100 najboljih globalnih brendova. Čak i takvi višegodišnji dobitnici kao Koka Kola (Br. 1) mogu imati muke u pojačavanju svog brenda. Gigant u proizvodnji pića već 7 godina uzastopno drži prvu poziciju najviše jer njegov prelazak na zdravija pića mora da još uvek odjekuje,” napisali su BusinessWeek i Interbrand.

Što je još interesantnije u ovoj listi je da iako je gigant za pretragu, Google, dosta napredovao, on je još uvek van top 10 liste, koja nam pokazuje  najmoćnije brendove u celom svetu. Lista top 10 brendova je prilično relevantna kad se radi o SAD jer ne manje od 7 brendova dolazi iz SAD, dok su Finska, Japan i Nemačka svaka ponaosob predstavljena sa jednim takmacom.

Koka Kola, lider u ovom rangiranju je zabeležila gubitak od 3 poena u vrednosti svog brenda što bi značilo smanjenje od 67000 miliona dolara u 2006. na 65324 miliona dolara u 2007. Kad se uporedi, kompanija iz Redmonda, Microsoft, je pokazala 3 poena povećanja sa 56926 miliona dolara na 58709 miliona
Izdvajamo iz ponude:

WEB dizajn 4.deo

Izdvajamo iz ponude:


FORMATIRANJE TEKSTA

Ako se drugačije ne naglasi tekst unutar HTML stranice je poravnat uz levu stranu. Ako se želi da naslov, ili bilo koji drugi element stranice, bude centriran, treba ga staviti izmedju tagova što će dati sledeći rezultat:

OVO JE CENTRIRAN TEKST
 izvršavanjem sledećeg koda Ukoliko se posebno ne naglasi kojim fontom se želi da bude ispisan tekst na stranici, browser će koristiti default font (a to je obično Times New Roman). Rad sa fontovima u okviru HTML stranice se obavlja pomoću taga. Ovaj tag može imati sledeće atribute: face, size i color. Atributom face definišemo tip fonta kojim se želi da tekst bude ispisan. Na jednoj stranici se može koristiti i više različitih fontova. Mora se vodititi računa da korisnik koji učitava stranicu mora imati instaliran font koji je naveden na svom racunaru. U suprotnom njegov browser će prikazati tekst u default fontu. Zato ne treba koristiti neke egzotične fontove, već treba upotrebljavati samo široko rasprostranjene fontove. Ako se želi da stranica bude ispisana na primer "Comic Sans MS" fontom onda treba navesti sledeći kod: i dobija se rezultat Ovde dodje vas tekst. Ako se koriste neki fontovi koji se retko koriste onda bi bilo dobro navesti i nekoliko alternativnih fontova, jedan za drugim, odvojenih zarezom. Ako posetilac stranice na svom računaru nema instaliran prvi font sa liste, on će ga prikazati u sledećem sa liste, i tako dalje. Evo primera nekoliko popularnih fontova koji se mogu koristiti na svojim stranicama: Verdana Arial Courier Bedrock Times New Roman Comic Sans MS Kod je sledeći: Pored načina ispisivanja teksta, u okviru stranice može se upravljati i veličinom slova. Za ove potrebe koristi se size atribut unutar font taga. HTML razlikuje 7 veličina slova koje nose vrednosti od 1 do 7. Podrazumevana veličina je 3. Razmera slova je data: size 1, size 2, size 3, size 4, size 5, size 6, size 7. Primer HTML stranice: Poslednja osobina koja se može menjati je boja slova u okviru HTML stranice. Za te potrebe koristi se atribut color font taga. Za ovaj atribut važi isto pravilo kao i kod definisanja boja tagom. Dakle, ako se želi dobiti sledeći tekst ispisan crvenom bojom: Ovde ide vas tekst. Pomoću sledećeg dela koda: Pored HTML poseduje još mogućnosti za obradu teksta. U HTML dokumentima postoji mogućnost pisanja podebljanim (bold ili strong) slovima i kurzivom (italic), kao i mogućnost podvlačenja (underline) i precrtavanja (strike) teksta. Sledeća tabela prikazuje odgovarajuće tagove kao i rezultate njihove primene:

bold

<b>bold</b>

strong

<strong>strong</strong>

italic

<i>italic</i>

underline

<u>underline</u>

strike

<strike>strike</strike>


Osim toga mogu se pisati i slova u indeksu ili eksponentu. Indeks se dodaje pomoću taga a eksponent pomoću taga . Sledeća tabela prikazuje primer njihove primene: H2O H2O 22=4 22=4

H2O

H<sub>2</sub>O

22=4

2<sup>2</sup>=4


Tekst se u browseru automatski lomi na kraju reda. Da bi se postiglo da neki deo teksta bude u jednom redu. Ovo se može postići umetanjem tog dela teksta između tagova: ovde ide vas tekst koji se nece prelomiti na kraju reda dobija se pomoću sledećeg dela koda Ukoliko je tekst prevelik da stane u jedan red u okviru ekrana, na dnu prozora će se pojaviti horizontalni "scrollbar" i korisnik će morati da skroluje da bi ga pročitao. Zato treba biti obazriv sa korišćenjem ovog taga. Ukoliko se želi da se red prelomi, ali na tačno određenom mestu, to se može postići korišćenjem taga koji će obavezno prelomiti red, ovaj tag će prelomiti red samo ako je to neophodno tj. ako je tekst pre njega predugačak da bi stao u jedan red. Ovaj tag takođe omogućava da se prelomi neka dugačka reč na kraju reda. Kada se koristi bilo koji tekst editor prelazak u novi red se postiže pritiskom na taster ENTER (ili RETURN). Ali ako se isti princip koristi i pri pisanju HTML stranice neće se dobiti isti rezultat. Naime, da bi browser prikazao novi red, to se mora eksplicitno navesti odgovarajućim tagom. Tag za prelazak u novi red je
tag. On ne zahteva odgovarajući završni tag. Prelazak u novi pasus se postiže

tagom. On ima isto dejstvo kao i prethodni tag s tom razlikom što će napraviti mali razmak između redova. Na kraju pasusa se može staviti i njegov završni tag, ali većina browsera ga ne zahteva, tako da se slobodno može i izostaviti. Tekst se, ako se ništa ne navede, poravnava uz levu marginu. Centriranje pasusa ili poravnanje pasusa uz desnu marginu se postiže align atributom. Align atribut može imati tri vrednosti: left center right Kod koji prikazuje gornji primer je: Dakle, Odgovarajući tagovi za svako od navedenih poravnanja treba da izgledaju ovako: Ako se želi da se prelazak na neku novu celinu još više naglasi koristi se horizontalna linija pomoću sledećeg taga: Dobija se sledeći rezultat ________________________________________ Liniju se povlači pomoću . Ovaj tag crta tanku sivu liniju preko cele stranice. I ovaj tag može sadržati odgovarajuće atribute kojima možete regulisati izgled linije. Ako se ne želi da linija bude zasenčena, već potpuno crna potrebno je koristiti atribut noshade. Ako se želi promeniti dimenzije linije, koriste se sledeća dva atributa: size i width. Atributom size odredjuje se debljina linije u pikselima, a atributom width odredjuje se dužina linije ili u pikselima ili u procentima širine stranice. Ovaj tag takođe može sadržati align atribut kome se može dodeliti ista vrednosti kao i za pasus. Boja linije se može regulisati pomoću color atributa na već opisani način. Na primer, ako se želi da se nacrta nezasenčena crvena linija koja će biti centrirana i čija će debljina iznositi 6 piksela a protezaće se preko 50% širine stranice, potrebno je izvršiti sledeći kod: Tako će se dobiti sledeća linija:

 

Treba naglasiti da Netscape Navigator ne podržava atribut color za horizontalne linije, tako da će u Navigatoru ova linija biti siva. U tekst editorima dugme "TAB" služi za (engl. indent) prikazivanje odredjenog broja praznih mesta. Ali pri pisanju HTML koda iako se u samopm kodu prikazuje dejstvo taba, pri prikazivanju stranice to će biti bez ikakvog efekta. I u HTML dokumentu se može napraviti prazno mesto pomoću oznake &nbsp. Ova oznaka ostavlja jedno prazno mesto. Ako se želi pet praznih mesta jednostavno se napiše pet ovakvih oznaka jednu za drugom odvojenih tačkom-zarezom:       Pored ove oznake mogu se koristiti i sledeće (u tabeli prva kolona označava HTML oznaku, a druga rezultat koji se dobija u okviru HTML strane):

 

&lt;

<

&gt;

>

&amp;

&

&ouml;

ö

&ntilde;

ñ

&Egrave;

È

 

Telekom: Od avgusta jeftiniji ADSL

Telekom Srbija će korisnicima od 1. avgusta omogućiti duplo brži pristup Internetu preko ADSL
pristupa, po postojećim cenama.

        Nove brzine ADSL pristupa Internetu biće 512, 1.024 i 1.536 kilobajta u sekundi umesto dosadašnjih 256, 512 i 768, dok će cene neograničenog pristupa Internetu ADSL-om ostati nepromenjene i iznositi od 1.208 do 2.415 dinara mesečno, bez PDV-a.

    Srpski Telekom najavljuje da će poslovnim korisnicima koji imaju potrebu za naprednijim servisom pristupa Internetu ponuditi uslugu "Direktan pristup Internetu", po cenama koje će od septembra biti niže od 30 do 40 odsto, u zavisnosti od brzina pristupa.

    Ta kompanija je u poslednjih šest godina investirala značajna sredstva u mrežu za prenos podataka, navedeno je u saopštenju u kome je dodaje da takvim poslovnim potezom Telekom Srbija nastavlja ubrzani razvoj Interneta u Srbiji, radi podrške stvaranju modernog informatičkog društva, kao preduslova za evropske integracije.

    Telekom Srbija je najveći Internet servis provajder u našoj zemlji, a pored maloprodaje pruža i usluge pristupa Internetu velikim operaterima u Bugarskoj, Makedoniji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini.

Cene neograničenog pristupa Internetu ADSL-om ostaće nepromenjene



Izvor: Tanjug

Izdvajamo iz ponude:

Leteći tanjiri bi mogli da zamene postojeće avione



 

Izgleda da sve više i više ljudi postaju svesni tema koje se tiču okoline i pokušavaju da daju sve od sebe da bi pomogli planeti koja nas drži u životu. Neki ljudi pokušavaju da zamene konvencionalne izvore energije sa alternativnim, kao što su vetar ili solarna energija.

Čak i inženjeri avijacije traže alternative za cigaru sa krilima koju sad zovemo avion. Dugotrajne postavke letačkog inženjeringa bi mogle biti potisnute od strane običnog, ipak poznatog ali novog dizajna: letećih tanjira.

“Želim da se otarasim slike cilindričnog tela sa krilima,” rekla je Etnel Straatsma sa Delft univerziteta za Tehnologiju u Holandiji. To ne znači da ćemo videti vanzemaljce da lutaju okolo uskoro, već bi naša trenutna tehnologija mogla da skrene ka uvrnutim idejama, sa radikalnim novim dizajnima.

U Straatsma-inoj viziji, avion budućnosti bi mogao doći u divljim oblicima, uključujući više ili manje fantastične leteće tanjire koji su pohodili filmove, naučno fantastične romane i tabloide više od pola veka.

Straatsma predsedava skorije formiranom CleanEra projektu, koji teži da dizajnira “ avion koji je ultra prijatelj ekologije” koji oslobađa 50 procenata manje ugljen dioksida po putničkoj milji od trenutnih aviona. To ne govori mnogo, ali ilustracije dizajna opisuju tu novu letelicu kao leteći tanjir koji bi mogao smajiti zagađivače i buku u liniji sa preporukama iz Evropske Komisije za aeroprostor, ACARE.

Moderni avioni su izgleda dostigli kraj svoje evolucije, pošto više nema prostora za poboljšanje sadašnjeg dizajna. Čak ni najsmelije modifikacije dizajna ne bi mogle smanjiti emisije ugljenika i nivoe buke više od 10 do 15 procenata.

“Ove ideje ne mogu da se ravnaju sa 5 procentnim rastom koji (avionska) industrija nastavlja da ima svake godine,” rekao je Alexander de Haan, takođe iz Delft-a, ali koji nije uključen u CleanEra-u, koji je ispitivao moguće aplikacije poboljšanja.

Pošto vazdušni saobraćaj trenutno stvara 2 procenta globalne emisije ugljen dioksida što bi moglo da poraste do 5 procenata do 2050, nešto se sigurno mora uraditi povodom toga, objašnjava Andreas Hardeman iz industrijske grupe Međunarodne Asocijacije za vazdušni saobraćaj.

“Otkako je Boeing 707 prvi put poleteo 1957., avioni …su se veoma malo promenili od njihovog osnovnog izgleda,” rekao je Hardeman. “Ipak, zbog toga što je teško napraviti buduća poboljšanja  u osnovnom dizajnu, ekonomski i pritisci zbog okoline znače da jača zahtev za radikalnom promenom.”

Izgleda da će ove radikalne promene uključiti kružnu letelicu, sličnu onima koje su navodno prevozile vanzemaljce.

Izdvajamo iz ponude:

BenQ prikazuje 15.4-inčni Joybook R56 laptop


Još jedan mesec, još jedan Joybook. Srećom, BenQ radi prekovremeno da održi stvari svežim u uvek rastućoj liniji laptopova, a svetli R56 ne razočarava. Ova mašina poseduje 15.4-inčni WXGA široki ekran, sa vremenom odgovora od 8 milisekundi, HDMI izlazom, i NVIDIA-inu GeForce 8400M G za butovanje. Kao dodatak, naćićete Intel Core 2 Duo T7100 procesor, 512MB do 2GB  DDR2 RAM-a, do 160GB  SATA   hard drajv prostora,  opcionalni dual-layer (za 2 sloja) DVD pisač,  Li-ion bateriju sa šest ćelija, 802.11a/g/n, ugrađene stereo zvučnike / subwoofer, i niz  portova uključujući FireFire, Ethernet, VGA, audio in / out, eSATA, ExpressCard, i četiri USB 2.0 konektora. Nažalost, BenQ nije dao nikakve detalje o ceni i dostupnosti još uvek.

Izdvajamo iz ponude:

WEB dizajn 3.deo

Vaše znanje mozete dopuniti iz veoma dobre knjige:


LISTE

 
Liste u jeziku HTML su navođenje, popisivanje onih delova teksta, koji se ne mogu svesti na prethodno opisane elemente logičke strukture (pasus, odeljak, i sl).

 Razlikuju se tri vrste lista:

nenumerisane,

numerisane i

neuređene liste.

 Kod lista, grafički izgled se ne određuje automatski kao što se, na primer, automatski određuje grafička interpretacija obeleženih karakterskih niski.




Osnovna razlika između ove dve vrste listi je ta što će u numerisanim listama ispred pojedinih stavki liste stajati redni brojevi, a u nenumerisanoj listi će stajati dugmad.

 

Nenumerisane liste su liste sa kojima se nabrajaju stavke, bez navođenja rednog broja.

Na primer:

  • apples
  • bananas
  • grapefruit

 

Kod za prethodni primer je:



Opšta struktura za ovu vrstu lista je (UL – unordered list):



Primer numerisanih lista:

 

Godisnja doba su:

1. prolece

2. leto

3. jesen

4. zima

koja se dobija sledećim HTML kodom:

 Godisnja doba su:



Ako niste zadovoljni arapskim brojevima koje ovaj tag koristi po default-u, možete upotrebiti atribut type. Ovaj atribut može imati sledeće vrednosti:

·        A - velika slova

·        a - mala slova

·        I - rimski brojevi

·        i - mali rimski brojevi

 

Kako izgleda gornja lista sa velikim rimskim brojevima:

I. prolece

II. leto

III. jesen

IV. zima

a odgovarajući HTML kod:



Neuređene liste



Opšta stuktura je:



Primer za ovu vrstu listi je:

 

Prolece:

traje od 21. marta do 21. juna.

Leto:

traje od 21. juna do 21. septembra.

Jesen:

traje od 21. septembra do 21. decembra.

Zima:

traje od 21. decembra do 21. marta.

 

HTML kod za prethodni primer je:



Još jedan primer:

 

Rezultat koji se dobija izvršavanjem prethodnog primera:

-i

invokes NCSA Mosaic for Microsoft Windows using the initialization file defined in the path.

-k

invokes NCSA Mosaic for Microsoft Windows in kiosk mode.

 

Lista unutar liste

Unutar neke liste može se definisati nova lista. Na primer:



Rezultat prethodnog primera:

 

·       A few New England states:

o    Vermont

o    New Hampshire

o    Maine

·       Two Midwestern states:

o    Michigan

o     Indiana

Sony otkriva prvi svetski ujedno i najružniji HD Video vokmen


Za one koji nisu oslepeli zbog ružnoće gornje slike, to je „prvi svetski HD Video vokmen” ili drugačije rečeno, jedna od najružnijih sprava koje smo videli zadnjih godina. Osim činjenice da ova stvar podseća na kasetofon za nošenje star deset godina sa 7-inčnim HD ekranom postavljenim na vrh, on omogućava korisnicima da gledaju njihove HDV / miniDV kasete dok su na putu, što baš i nije primamljivo ukoliko ne zarađujete  snimajući. GV-HD700E može snimati HDV1080i/DV signale iz spoljnog izvora, ima i i.LINK / HDMI komponente za izlaz, podržava x.v.Color i uključuje Memory Stick slot za konverzije kaseta-ka fleš kartici. Nema reči koliko biste platili za ovo stvorenje, ali oni koji su još uvek fascinirani mogu ga potražiti u Evropi ovog septembra.

Izdvajamo iz ponude:

Samsung Z720, McLaren Mercedes telefon sa ograničenim tiražom


Samsung je upravo pustio u prodaju ograničeni tiraž svog modela Z720, sa temom namenjenom da uzburka krv bilo kog ljubitelja auto trka. Edicija Vodafone McLaren Mercedes ovog telefona ima nove boje i nekoliko crvenih linija, pored starih performansi.

Samsung Z720 je bio dostupan u crnoj boji do sada, boji koja je izgleda odgovarala odlično njegovom elegantnom dizajnu. Ovaj slider telefon je među modernijim koje Samsung ima da ponudi. Dizajn sa ograničenim tiražom samo uspeva da ga učini primećenijim i dodaje  lični pečat dizajnu telefona.

Debeo samo 14 mm, Samsung Z720 je jedan od najtanjih slider telefona. Dolazi sa ekranom od 2.1 inča koji može da podrži rezoluciju 240 x 320 piksela. Kamera od 3 megapiksela je jedna od najnaprednijih kad se radi o snimcima iznad proseka. Ima takođe autofokus i video performanse, za bolji kvalitet snimka. Štaviše, postoji i sekundarna VGA kamera za postavku video poziva. Zajedno sa impresivnim dizajnom, ova karakteristika čini ovaj telefon izuzetno modernim i prilagodljivim korisniku.

Druge specifikacije za Samsung Z720 takođe uključuju Bluetooth i USB konekciju kao i većina modernijih sprava. Takođe ima 3G HSDPA transfer podataka, što čini ovaj telefon odličnim za download sa interneta. 20 MB interne memorije se kompenzuje sa microSD karticom. McLaren Mercedes u ograničenom tiražu je ekskluzivno napravljen za Vodafone i postoji velika šansa da se on vidi u prodavnicama po istoj ceni kao i klasična verzija Samsung Z720 telefona. Proizvođač nije specifikovao kad će se ovaj telefon pojaviti u prodavnici.

Izdvajamo iz ponude:


Sony prikazuje koncept zvučnika-lampe „Hana“


Koliko neobični zvučnici mogu da budu, pokazuje Sony sa konceptom "Hana", koji su sigurno manje čudni od sumnjivih izuma koje smo videli, mada to ne znači sigurno, da slični neće biti dostupni jednog dana. Kao što možete videti na slici iznad, osim što izbacuje  melodije, Hana (što na japanskom znači cvet zbog dizajna) se takođe ponaša kao lampa (LED lampa) i očigledno dolazi opremljena sa vlastitim MP3 plejerom. Možda još uvek nećete moći staviti šake na nju, ali oni modeli na tržištu u kombinaciji zvučnik/lampa zaista imaju brojne druge opcije koje možete birati što je iznenađenje.

Izdvajamo iz ponude:

WEB dizajn 2.deo





Izdvajamo iz Ponude:

Samsung L600, ljubičasti trend


Jedan od mnogih novih telefona koje je Samsung skoro ponudio je i model L600. Ovaj telefon cilja u metu koja traži visoko moderne sprave mnogo ispred onih sposobnih za visoke performanse.

Samsung L600 je naročito dizajniran za dame, sa živom ljubičastom bojom koja će definitivno ići uz njih. Zaobljeni uglovi i glatke, zaobljene linije mu daju ženski izgled, mada to nije tako loše. Kada je zatvoren, izgleda kao ljubičasti, zaobljeni LG Chocolate (Čokoladni) telefon, što je dobra stvar, kad se uzme u obzir prodaja koju je ovaj dizajn načinio od svog lansiranja.

Njegove dimenzije ne uspevaju da obore rekord na koje nas je Samsung navikao tokom godina, pošto model L600 dolazi sa dimenzijama 97.5 x 44 x 16.5 mm. Pokazuje se da je to sasvim dovoljno za udobno rukovanje telefonom i istovremeno privlačan dizajn.

Ljudi su navikli da očekuju niske performanse od visoko modernih mobilnih telefona i Samsung L600 im pokazuje da ne greše. Telefonu nedostaje čak i 3G osobina, ali uspeva da spakuje neke prosečne performanse da kompenzuje taj nedostatak. Ima GPRS i EDGE tehnologiju, kao i Bluetooth i USB vezu. Takođe ima muzički plejer i može da podrži veliki broj media fajlova. Uključena je i kamera od 2 megapiksela, da bi se obezbedile prosečne performanse za korisnika. Ovo je samo dodatak ovoj liniji sa osnovnim karakteristikama koje ovaj model čuva u stilskom, ljubičastom kućištu.

Samsung L600 je upravo najavljen, mada proizvođač ništa nije rekao o ceni niti o tržištu na kojem će biti dostupan. Očekuju se te informacije u bliskoj budućnosti, i nema razloga da se dugo čeka na njih.

Izdvajamo iz ponude:


Zašto su tinejdžeri ranjiviji na konzumiranje kanabisa i njegove negativne efekte?


Možda se pitate zašto se tinejdžeri navuku na marihuanu kao što se muve zalepe za papir za muve, dok većina odraslih lako odbije ovu drogu. Iznenađujuće, testovi na pacovima su otkrili da pacovi adolescenti su, takođe, više od odraslih jedinki podložniji da se navuku na kanabis; štaviše, opasni nepoželjni efekti ove droge na njihov mozak (koji se odnose na veštine pamćenja) su mnogo ozbiljniji u njihovom slučaju. Tokom perioda testiranja od 18 dana, ljudi iz tima koji je predvodio Iain McGregor na   Sidnejskom univerzitetu u Australiji, su ubrizgavali tetrahidrokanabinol (THC), glavnu aktivnu hemikaliju u kanabisu, u dozama koje podražavaju široku upotrebu kod ljudi. “Dve sedmice nakon konačne doze, odrasli pacovi su izbegavali regione prostorije za testiranje gde im je davana inekcija, ali adolescenti nisu pokazali takvu averziju. To znači da su odrasli pacovi smatrali THC neprijatnim, dok adolescenti nisu,” rekao je McGregor. I za zazliku od odraslih, pacovi tinejdžeri su imali neprekidne probleme sa kratkotrajnim pamćenjem. Kad je tim ispitao moždanu oblast hipokampus, istraživači su otkrili promene u mnogo više proteina u mozgovima pacova tinejdžera, u poređenju sa odraslima. Tim istraživača iznosi da zato što se tinejdžerski mozak još uvek razvija, izgleda da je ranjiviji na THC. Ovo je zabrinjavajuće otkriće, pošto cifre iz Administrativne službe za mentalno zdravlje i Zloupotrebu supstanci u SAD jasno pokazuju da korišćenje kanabisa među američkim tinejdžerima sve više raste. Kao dodatak, neke skorije studije pokazuju da negativni efekti od dugotrajnog pušenja kanabisa, od onih sličnih pušenju duvana (problemi sa plućima, uključujući rak i stariji izgled), do ozbiljnih psihičkih bolesti kao što su šizofrenija i promene na mozgu kod nerođene dece (naročito u oblasti korteksa, delu mozga koji ima ulogu u mišljenju, učenju, planiranju i pažnji). U međuvremenu, ovu drogu jako podržavaju  mnoge grupe u slučaju olakšanja bola kod raka i side.

Izdvajamo iz ponude:

Polycom-ov HDX 4000 HD sistem za video konferenciju


Nismo baš bili oduševljeni Polycom-ovom sve-u-jednom konferencijskom mašinom  ali dosta se može promeniti za 3 godine. Nova povampirena iteracija, koja se zove HDX 4000, tvrdi da je “prvi izvršni desktop video sistem sa HD glasom, videom i deljenjem sadržaja.” Dizajniran da dobro funkcioniše sa većinom standardizovanih IP video konferencijskih sistema, ova sprava ima 20-ični široki ekran, ugrađenu HD kameru sa mogućnošću pan-tilt-zoom, dvostrukim HDX mikrofonima, zvučnicima i subwoofer-om, HDX video konferencijskim kodekom i i postoljem sa integrisanom tastaturom koja “dozvoljava korisnicima da biraju ili odgovaraju na video pozive kao i na telefonu.”U zavisnosti od širine opsega, ovaj sistem vam omogućava da gledate i šaljete 720p sadržaja pri 30fps (ili 480p ako nabavite HDX 4001), i dok niste spremni da opravdate ovu kupovinu za kuću, $7,999 nije baš mnogo kad se radi o kancelariji upravnog odbora neke firme.

Izdvajamo iz ponude:


WEB dizajn 1.deo

Dragi moji, drage moje,
    Da biste počeli da se bavite WEB dizajnom hteli vi to ili ne  morate poznavati  osnove HTML  jezika da bi ste kasnije mogli da  koristite neki od  viyuelnih editora za generisanje vaših zamisli.
     Zato želim da Vam na najjednostavniji način pretstavim HTML da biste kasnije mogli sami da nastavite sa radom.
   
   

Šta je ?

 

    HTML (HyperText Markup Language) je veoma jednostavan jezik koji služi za izvršavanje programa na daljinu. Ovaj jezik predstavlja standard za Internet dokumente.

    Sa razvojem Interneta došlo je do pojave nove vrste dokumenata - hiperteksta. To je tekst koji sadrži veze ili linkove ka drugim dokumentima ili na samog sebe. Preciznije, hipertekst je skup stranica u obliku datoteka, međusobno povezanih linkovima koje su umetnute u stranice. Na ove linkove se može kliknuti. Za razliku od običnog teksta, koji se čita linearno (sleva na desno, odozgo naniže), hipertekst se čita prateći hiper-veze u tekstu, dakle, ne nužno na linearan način.

 

    HTML stranice imaju ekstenziju .html ili .htm, a nalaze se u određenom direktorijumu servera vezanog na Internet, što ih čini dostupnim na web-u.

    Hipertekst je, tekst koji sadrže veze ili linkove ka drugim dokumentima ili na samog sebe. Preciznije, hipertekst je skup stranica, u obliku datoteka, međusobno povezanih linkovima koje su umetnute u stranice. Na ove linkove se može kliknuti. Za razliku od običnog teksta, koji se čita linearno (sleva na desno, odozgo naniže), hipertekst se čita prateći hiper-veze u tekstu, dakle, ne nužno na linearan način.

    Postoji veći broj jezika koji omogućavaju da se precizno opiše izgled i sadržaj jednog teksta. Od posebnog su značaja:

  • SGML (skr. od Standard General Markup Language),
  • TeX i LaTeX (za matematičke tekstove),
  • PostScript (jezik laserskih štampača),
  • RTF (skr. od Rich Text Format), ...

 

    Najznačajniji jezici za opis hiperteksta su:

  • SGML,
  • HTML (skr. od HyperText Markup Language), pojednostavljena verzija SGML-a,
  • XHTML (skr. od Expandable HTML) i
  • XML (skr. od Extensible Markup Language, "kompromis" između preterane složenosti SGML-a i jednostavnosti HTML-a; njegova standardizacija je u toku)

 

    Za generisanje HTML stranice potreban je najobičniji tekst editor, na primer Notepad.

Nalazi se u Start meniju pod Programs->Accessories.

 

    Pisanje programa pomoću tekst editora Notepad

    Prvo je potrebno startovati Notepad program. U okviru Windows operativnog sistema, na statusnoj liniji treba pronaći dugme Start i pritisnuti ga. Od ponuđenih opcija treba pronaći opciju Run i treba aktivirati ovu opciju. Na prozoru koji se pojavio postoji tekst polje. U njega treba upisati notepad (slika 1).

 

Slika 1 Aktivirana opcija Run

 

    Nakon aktiviranja dugmeta OK, dobija se prozor tekst editora Notepad (slika 2).

 

Slika 2 Aktiviran prozor tekst editora Notepad

 

    Na beloj površini piše se kod za HTML stranicu. Stranica se u svakom trenutku može snimiti aktiviranjem na meniju opcija File, pa opcije Save. Sačuvati stranicu pod nazivom proba.htm Kod snimanja stranice treba obratiti pažnju da dokumenat koji u ovom slučaju treba da predstavlja HTML stranicu mora imati ekstenziju html ili htm.

 

Testiranje HTML stranice u Internet browseru

 

    Prvo je potrebno startovati Internet Explorer program. U okviru Windows operativnog sistema, na statusnoj liniji treba pronaći dugme Start i pritisnuti ga. Od ponuđenih opcija treba pronaći opciju Programs>>Internet Explorer i treba aktivirati ovu opciju.

    U meniju izabrati opciju File>>Open pri čemu se otvara dijalog prozor Open kao na slici 3. i pritiskom na dugme Browse pronaći html stranicu proba.htm .


Slika3. Dijalog prozor Open

 

    Nakon aktiviranja dugmeta OK, dobija se prozor koji predstavlja izgled HTML stranice u Internet Exploreru.

 

    Za pisanje HTML programa mogu se koristiti i specijalni alati, na primer Front Page. Stranica se može videti u okviru Web browser-a, Netscape Navigator ili Internet Explorer

 

    HTML komande se pišu u vidu tzv. TAG-ova. Jedan tag je ustvari komanda koja govori browseru sta i     kako da uradi tj. na koji nacin da prikaze sadrzaj vase stranice.

    HTML tagovi su "case insensitive" tj. svejedno je da li ih pisete malim ili velikim slovima.

Tagovi se pišu unutar oznaka "<" i ">" (bez znakova navoda) npr: .

Ovaj tag se nalazi na početku svakog HTML dokumenta

govori browseru da je fajl koji je upravo počeo da učitava HTML dokument i da kao takvog treba i da ga prikaže.

Na kraj HTML dokumenta se stavlja završni HTML tag:.

Ovaj tag govori browseru da je to kraj HTML dokumenta. Većina tagova ima i početni i završni tag. Završni tag se dobija dodavanjem znaka "/" i označava mesto na kom prestaje dejstvo početnog taga.

Vrste tagova

  • prosti tagovi za opisivanje jednostavnih elemenata logičke strukture. Oblika su: <X>
  • složeni tagovi su zagrade oblika <X> y X> kojima je opisan izgled dela teksta y.
  • atributi složenih obeležja oblika: <X A1=a A2=b ...> y </X> koji pružaju dodatne informacije, obično o grafičkom izgledu, dela teksta y