Velika akcija u Užicu!!!


 

Petak – subota – nedelja

28. – 29. – 30. septembar

Od 09.00 – 21.00 casova

 

Trzni centar „BIOSKOP“

U knjizari „Stubova kulture“ Beograd, preko 250 naslova iz svih oblasti rada na kompjuterima.

 

150 knjiga po 540.00 dinara

10% popusta na najnovija izdanja

 

Posebno izdvajamo, najnovija izdanja:

 

Windows Vista – kolorna knjiga na 256 strana

Photoshop CS3 brzo i lako

IPv6 mreze

Architectural Desktop 2007

Maya 8

Camera RAW – kolorna knjiga za digitalne fotografe

ECDL – 6 knjiga za svih 7 modula

Premiere Pro 2 prakticne vezbe

 

Kompjuter biblioteka Beograd

 

MI IMAMO KNJIGU ZA VAS

Posetite novi sajt o bendu The Cult!

 

Novi album će biti u prodavnicama 2. oktobra. Za sada je to sve što znam. Imaće 10 pesama u trajanju od 40 minuta. Recenzije za dve pesme, Dirty Little Rock Star i I Assassin, je objavio Roadrunner Records. Ovaj album nije kao i ostali albumi, to nije iznenađenje. Ostatak pročitajte ovde

 

Postovani,

Obaveštavamo vas da smo od 17.09.2007. godine,

snizili cene sledećih 7 knjiga na 540.00 dinara:

 

100 Rešavanje problema, nadgradnja i popravka PC umesto

http://www.kombib.co.yu/knjiga.php?kid=105&o=9

 

115 JavaScript i Jscript

http://www.kombib.co.yu/knjiga.php?kid=150&o=18

 

131 SQL SERVER 2000 RAZVOJ

http://www.kombib.co.yu/knjiga.php?kid=127&o=13

 

146 ACCESS 2002 MAJSTOR

http://www.kombib.co.yu/knjiga.php?kid=132&o=14

 

167 EXCEL 2002 MAJSTOR

http://www.kombib.co.yu/knjiga.php?kid=81&o=19

 

170 VISUAL BASIC.NET

http://www.kombib.co.yu/knjiga.php?kid=72&o=16

 

171 ACCESS 2002 VBS

http://www.kombib.co.yu/knjiga.php?kid=80&o=14

 

Vaša Kompjuter biblioteka

Postovani,



Obavestavamo vas da:

Nam je radno vreme produzeno radnim danom.
Novo radno vreme je od 09.00 do 20.00 casova

Da mapu kolorne knjige od 16 strana

KAKO RADI WINDOWS VISTA

Mozete da preuzmete kod nas u Beogradu, Vojvode Stepe 34, ili u nekoj od 140 knjizara gde se prodaju nase knjige.
 
Kompjuter biblioteka – Mi imamo knjigu i savet za vas

Postovani,


 

  1. Od ponedeljka 06.08.07. smo na zahtev korisnika promenili radno vreme. Novo radno vreme:
    ponedeljak – petak od 09h – 20h
    subota od 09h – 15h
    nedeljom ne radimo.
  2. Od ponedeljka knjige ponovo šaljemo Post Expressom. Narudžbina poslata do 12h šalje se istog dana. Narudžbina posle 12h šalje se sledećeg dana.
  3. Od 06.08.07. možete da preuzmete mapu za kolornu knjigu „Kako radi Windows Vista“. Svako ko naruči knjigu, mapu će dobiti besplatno.
  4. Svako ko rezerviše knjigu koja je u pripremi, može  na dan izlaska da DOBIJE BESPLATNO bilo koju knjigu od 540.00 dinara.

 

 

Kompjuter biblioteka

Mi imamo knjigu i savet za vas


Crni Google bi uštedeo 750 megavat sati godišnje


Kako je primećeno, sve bele web strane koriste oko 74 vata da bi se prikazale, dok sve crne strane koriste samo 59 vati. Kad se matematički proračuna, značajno bi se uštedelo kad bi se prešlo na crni format visoko posećenih sajtova.

Pogledajte Google, koji dobija 200 miliona upita dnevno. Pretpostavimo da se svaki upit prikazuje oko 10 sekundi; to znači da Google radi oko 550000 sati svaki dan na nekom desktopu. Pod pretpostavkom da korisnici pokreću Google u modu punog ekrana, prelaz na crnu pozadinu bi uštedeo ukupno 15 (74-59) vati. Na globalnom nivou to se prevodi u štednju od 8.3 megavat sati dnevno, ili oko 3000 megavat sati godišnje. Sad izračunajte da oko 25 % monitora u svetu su CRT-i, a da je kilovat sat 10 centi, to iznosi 75000 dolara, dobra suma energije i dolara , a samo se menja nekoliko kodova boje.
Izdvajamo iz ponude:

Samsung G600 dolazi uskoro na O2


Samsung G600 je primećen na “dolazi uskoro“ odeljku O2 web sajta. Telefon je skoro najavljen, mada u to vreme proizvođač nije pravio najave o identitetu firme koja će podržati telefon.

Što izdvaja Samsung G600 od sličnih mobilnih telefona koji su već na tržištu  je sigurno kamera od 5 megapiksela. Ima samo nekoliko telefona na tržištu, koji poseduju ovu performansu, što je čini tako retkom. Kamera uključuje neke od najevoluiranijih performansi, i prilazi blizu očekivanjima ljudi za obični digitalni aparat. Ima blic i autofokus, a oboje je namenjeno da obezbedi  maksimalnu količinu preciznosti kod fotografija.

Samsung G600 je elegantan model slider telefona koji ima još nekliko performansi za zabavu. Ima MP3 plejer i mikroSD slot namenjen da obezbedi dovoljno prostora za podatke i za pesme i za za snimke visokog kvaliteta, koji zahvataju veliki deo prostora.

Druge specifikacije uključuju Bluetooth i USB vezu, kao i kod najnaprednijih telefona danas. Sve ove karakteristike su spakovane u kućište od 14.9 mm, što čini ovaj telefon jednim od najtanjih koji je dostupan na tržištu. Štaviše, dizajn je gladak i elegantan, čineći ga pogodnim za široki opseg korisnika, bez obzira na razlučitost njihovih ličnosti.

Samsung G600 će biti dostupan počevši od septembra na O2. Izgleda da su oni požurili da ga najave u isto vreme kad je postao ozvaničen, da će oni biti ti koji će ga prodavati u svojim prodavnicama, iako je mnogo vremena ostalo dok se to ne dogodi. Kompanija nije otkrila tačan datum pojavljivanja i cenu.

Izdvajamo iz ponude:

WEB dizajn 7.deo

SLIKE U OKVIRU HTML-A

Izdvajamo iz ponude:



Slika koja se prikazuje u okviru HTML stranice može da se prikaže pomoću proizvoljnog grafičkog formata. Ipak najčešće se koriste formati JPEG (ili JPG) i GIF . Razlog je veličina slike kao dokumenta i teškoće pri učitavanju. Ova dva formata koriste efikasne metode kompresije i n ataj način se povećavaju perfomanse aplikacije. U JPEG formatu se čuvaju kvalitetnije slike, jer ovaj format podržava 16 miliona boja, a fajlovi su efikasno komprimovani, tako da se slike relativno brzo učitavaju. Sa druge strane GIF format ima samo 256 boja, ali on ima tu prednost da mu se može zadati transparentnost i da se moze animirati. U okviru HTML stranice slika se prikazuje pomoću .

Ovaj tag mora imati bar jedan atribut. To je src atribut koji definiše naziv, i eventualno lokaciju, grafičkog fajla koji želimo da prikažemo u okviru svoje prezentacije. Pri opisu lokacije dokumenta najjednostavniji slučaj je da se dokument slike nalazi u istom direktorijumu gde i HTML stranica. Tada je dovoljno da kao vrednost src atributa postaviti samo naziv odgovarajućeg dokumenta. Na primer da bi se prikazla slika sa imenom "osam.gif" na HTML stranici tada će odgovarajući tag glasiti:

 na stranici se prikazuje: Tag IMG može imati različite atribute koji omogućavaju da se precizno opišu položaj, dimenzije i odnos slike prema drugim delovima stranice.
 Ti atributi su:
• Atribut za poravnavanje slike u odnosu na margine ALIGN ... može imati vrednosti o za vertikalno poravnavanje: TOP, MIDDLE, BOTTOM o za horizontalno poravnjavanje: LEFT, CENTER, RIGHT
• Atributi za dimenzionisanje slike su WIDTH (širina) i HEIGHT (visina).
• Atributi koji opisuju položaj slike su HSPACE i VSPACE
• Atribut koji opisuje širinu okvira slike BORDER
• Atribut koji umesto slike daje naziv slike ALT Ako se nijedan od atributa ne navede slike su poravnate sa tekstom na donju ivicu.

Položaj slike u odnosu na tekst stranice se može definisati ubacivanjem align atributa u

►right - postavlja sliku uz desnu marginu

Odgovarajući tag glasi:

►top - poravnava sliku sa vrhom slova u tekučoj liniji
Odgovarajući tag glasi:

►bottom - poravnava sliku sa donjom ivicom slova
 Odgovarajući tag glasi:

►middle - postavlja sliku tako je donja ivica slova na sredini slike
Odgovarajući tag glasi:

►absmiddle - postavlja sliku tako da se sredina slike i sredina slova poklapaju
Odgovarajući tag glasi:

Da bi se slika prikazala na sredini stranice potrebno je koristiti tag center.

Na primer probajte sledećim HTML kodom:

    •Da bi se promenila originalna veličina slike, željena veličina se može definisati pomoću dva atributa: height i width. Vrednost širine i visine stranice se moze zadati ili u pikselima ili u procentima. Da bi slika zauzimala 50% širine prozora i 30% visine prozora HTML stranice, potrebno je napisati sledeći kod:

    •Ako se definiše samo height ili samo width atribut, druga dimenzija ce biti uvećana srazmerno sa definisam tako da će proprocije slika ostati iste. Prazan prostor između slike i okolnog teksta, ili nekih drugih elemenata stranice, može se definisati pomoću dva atributa: hspace i vspace. Vrednost ova dva atributa se zadaje u pikselima.

    Probajte i pomoću koda
  Na ovaj način je širina margine oko slike 50 piksela. U okviru stranice može se definisati i debljina granice pomoću atributa border čija se vrednost zadaje u pikselima.

    •Da bi se definisala debljina okvira 5 piksela potrebno je napisati sledeći tag:


    •Slika u HTML dokumentu može predstavljati i polazni čvor u hiper-vezi. Dolazna adresa se tada navodi kao kod hiper-veze, a umesto teksta koji se može aktivirati navodi se tag IMG. Opšti oblik je:

Primer:

Sada slika slika.gif predstavlja link ka stranici Primer.html. Kada se kikne mišem na sliku u browseru se otvara slika Primer.html. Takođe browser ce automatski uramiti sliku koja predstavlja link sa ramom one boje koja je definisana za link i vlink atributima u okviru .

    •Da bi se dobila slika bez takvog okvira treba definisati .

    •Postoji jos jedan koristan atribut . To je alt atribut. Ovaj atribut će u slučaju da browser korisnika stranice iz bilo kog razloga ne učita sliku, na onom mestu gde bi trebalo da stoji slika prikazati tekst koja se napiše kao vrednost ovog atributa. Ovo može biti korisno naročito ako je slika postavljena kao link, jer će onda i u slučaju neučitavanja slike korisnik znati gde vodi taj link.

    Primer korišćenja ovog atributa je: Ukoliko browser korisnika ne učita sliku osam.gif korisniku će se na definisanom mestu pojaviti tekst "slika".

10 razloga zašto nećete želeti da se vratite XP-u nakon Viste



1. Windows Aero
Kad se radi o grafičkom interfejsu korisnika po default-u u Windows Vista-i, postoji jedan očigledan razlog. Ukoliko vaša konfiguracija sistema ima ograničene resurse i morate da pokrenete Osnovnu Windows Vista-u, Aero je za vas. Da, on će pojesti prilično veliku količinu vašeg grafičkog procesora, i usporiće vam rad nekada do nule, ali što se tiče pojave…sa Aerom, Microsoft je bio optužen da je kopirao Tigrovu Aqua-u. To je stara tema koja je sprečavala objavljivanje Viste. Aero je jednostavno superiorniji od Aqua-e. I hajde da se suočimo, pored providnosti i efekta stakla, Vista već ima ekvivalent za tehnologiju Cover Flow (Skriveni protok) koju je Apple obećao za Leopardovo objavljivanje u oktobru 2007.- Flip 3D. Kad se radi o malim detaljima, kvalitet površine operativnog sistema utiče direktno na korisnikovo iskustvo.

2. Sveobuhvatna pretraga

Iz box-a za pretragu (search box) koji je integrisan u start meni za oblasti pretrage po default-u preko Windows Explorera, Windows Vista sprovodi proces nalaženja podataka, fajlova, e-mailova itd. Default Windows Desktop mehanizam za pretragu u Visti je pravi božji dar, i jedan od najboljih sveobuhvatnih mehanizama koji je Microsoft ubacio u svoj najnoviji operativni sistem. I iako je ova karakteristika planirana da se ponovo ubaci da bi se smestila desktop rešenja za treću stranu u Vista Service Pack-u 1, opšta funkcionalnost će ostati ista. Nemojte me shvatiti pogrešno. Microsoft bi definitivno trebao da poboljša brzine pretrage, proces označavanja i bolje obeležavanje foldera za pretragu, uvek postoji prostor za razvijanje, ali sveobuhvatna pretraga u Visti obezbeđuje nov standard za fleksibilnost u operativnom sistemu, što se ne poklapa sa odgovarajućom pretragom u Windows XP-u Sećate li se stare pretrage u XP-u, koja kao da je jela ceo vaš procesor?Pa..nema toga više…

3. Navigacija i Windows Explorer

Ove karakteristike nisu u određenom redosledu, kao što ste možda primetili. Ali novi Windows Explorer u Visti čini da verzija u XP-u izgleda baš zastarela. Predsedavajući Microsofta, Bill Gates, je na Sastanku Finansijskih Analitičara naglasio potrebu da se krene ka prirodnim grafičkim interfejsima korisnika u sledećih deset godina. Sada, u svoj lepoti, primeri prirodnih korisničkih interfejsa dolaze od proizvoda kao što su Apple-ov iPhone, i Microsoft-ov Surface table (Površinski sto) kompjuter. Windows Explorer u Visti ne spada u stvari u istu kategoriju, pošto vam još uvek treba sada tradicionalni miš i tastatura. Ali, to je veliki korak od XP-a. Skrivanje menija je jednostavana i razumljiva inspiracija dizajnirana da bi se sačuvao prostor ekrana. I nove navigacijske spopobnosti će vam život učiniti mnogo jednostavnijim. Sa Vistinim Windows Explorerom nema potrebe da tražite alternativna rešenja. Inteligentna navigacija u drvetu sa folderima, i u address bar-u izgledaju prirodno i intuitivno.
4. Control Panel
Pa ne samo Control Panel za sebe već u kombinaciji sa Instant Search box-om (box za trenutnu pretragu) prozora. U XP-ovom Control Panelu se ta opcija dugo tražila i jedva se pamtilo i ime i lokacija. Sa Vistom, to već nije problem. Pretraga u Control Panelu ima sopstvenu ligu u Visti. Malo je sumnje u vezi toga. Samo pokušajte i nađite nepoznate opcije sa Instant search-om u Start Meniju. Nećete to moći. Ali, što se tiče Control Panela, ovde možete tražiti specifičan termin kao što je "Turn Windows Features On or Off-uključite ili isključite karakteristike Windowsa” ili neke opštije termine kao "Display" ili "Resolution." Sve što vam treba je najmanja ideja o tome šta tražite, i naćićete to. Kad bi Microsoft mogao dobiti sve primere Instant search-a preko Windows Explorera, pomoću automatizovane usluge za označavanje, sve primedbe na ovu karakteristiku bi utihnule.

5. Mreža i centar za deljenje(Sharing Center)

Windows Vista Network i Sharing Center je srce vaše aktivnosti na mreži. Moćićete lako da pristupite svim mašinama i spravama koje su povezane na mrežu, da uspostavite novu konekciju da bi upravljali postojećim, da se konektujete na različite dostupne mreže, da konfigurišete Internet i Windows Firewall opcije i da dijagnostikujete i popravite postojeće stvari. Ako želite da uspostavite bežičnu ili peer-to-peer (korisnik ka korisniku) mrežu, ili ako hoćete da se oprobate u ad hoc mreži onda je Network and Sharing Center pravo rešenje. Možete da vidite i probleme na mreži, preko automatizovanog procesa koji je dizajniran da pomogne korisnicima da reše eventualne probleme. Ima li ograničenja u  Network and Sharing Center-u? Pa, naravno da ima. Jedna od najfrustriranijih tema je kad Vistin Network Diagnostics Framework tvrdoglavo tvrdi da nema problema, kad je očigledno da ih ima. Microsoft treba da se obrati saopštenjem za korisnika.
6. Instalacija Windows Viste

Instalacija Windows Viste je ništa u poređenju sa stavljenjem u pogon Windows XP-a. Sa svojim poslednjim operativnim sistemom, Microsoft nije samo predstavio reparativnu boot arhitekturu, već je osvežio  iskustvo korisnika. Zbog toga, stara Windows XP instalacija bazirana na tekstu je izbačena. Vista predstavlja svoj grafički korisnički interfejs za dobrodošlicu, koji omogućava i prosečnim korisnicima da bez napora stave u pogon operativni sistem. Iako instalacija Windows XP-a nije bila naročiti izazov, ona jeste imala neke probleme. Kad se uporedi, Vista čini korisnike da se osećaju opušteno dok biraju opcije za instalaciju večinom na isti način kao što se pokreće obična aplikacija. Instaliranje Viste iz medija na vašu mašinu nije više napredni process kao sa XP-om. Pokrećući instalaciju, Microsoft je načinio još jedan korak bliže približavanju Viste korisniku.

7
. Bezbednost

Microsoft je konstantno nudio Vistu kao najsigurniju Windows  platformu koja je dostupna na tržištu, i rezultati, bar u terminima količine ranjivosti koji pogađaju Vistu, izgleda da govore sami za sebe. “Windows Vista je najsigurniji operativni sistem koji smo ikad objavili. U prvih 180 dana, imali smo nekoliko ozbiljnijih ranjivosti nego XP. Imali smo 12 u Visti, 25 u XP-u. A razmislite o nivou sofisticiranosti ljudi koji su stvorili te ranjivosti danas nego kad je XP objavljen. U toku tog istog vremenskog perioda, Windows Vista je imao nekoliko ranjivih mesta u poređenju sa Apple-om, kao i bilo koji glavni distributer desktop Linuksa. Ali, na tome se ne ostaje; to je nešto na čemu valja ostati fokusiran. To je prvi operativni sistem sa ugrađenom sigurnošču na prednjem kraju sa tačke gledišta osnivanja.,” objasnio je Kevin Turner.
8. Ekstenzivna personalizacija

Windows Vista zaista podržava ekstenzivni nivo personalizacije korisnika. Moćićete da prilagodite operativni sistem do tačke gde će Vista izgledati apsurdno i smešno. Ali, takav scenario daje samo loše poene fleksibilnosti koju je Microsoft predstavio korisnicima sa svojim najnovijim operativnim sistemom. Postoji dobar razlog zašto će vam desni klik na desktopu dozvoliti pristup opciji Personalization u kontekstualnom meniju prikazanom na desktopu. I ima malo ograničenja za stanje u kome možete renderovati Windows Aero. Naravno, u ovom kontekstu, iako postoji zdrava linija između prilagođevanja i deformisanja, Vista vam lako omogućava da pređete do tačke gde ćete napraviti korisnički interfejs virtualno neupotrebljivim.

9. Štelovanje, popravka i tehnologije dijagnostike

“ Kad mislite na pouzdanost, Windows Vista ima ugrađene alate za dijagnostiku, podršku i mogućnosti samo popravke. Opet, ona pomaže u povećanju vremena za odgovor i nižim troškovima podrške. Imali smo 21 % manje poziva za podršku po poslatom sistemu nego što smo imali sa XP-om-21 %. I to je veliko poboljšanje za nas pošto se odnosi na poboljšanje te pouzdanosti,” dodao je Turner tokom obraćanja na Sastanku Finansijskih Analitičara 2007. A razlozi za poboljšanu pouzdanost Windows Viste su performanse, samo popravka i tehnologije dijagnostike ugrađene u operativni sistem. Vista će vam dozvoliti da poboljšate performanse preko USB drajva i Ready Boost-a, ili da se vratite na vreme i povratite izgubljeni fajl sa Shadow Copy. Korisnici mogu stvoriti back up-ove fajlova, foldera, čitavih particija ili čak i Viste. The Backup and Restore Center spašava život, kao i System Restore. Možete da vidite u čemu je problem sa memorijom i sa mrežom, držati na oku merenja performansi vašeg hardvera i učiniti da Vista radi za vas da dijagnostikujete i rešite probleme sa funkcionalnošću.

10.Windows Sidebar kao pregled Windows Seven Ribbon-a

Konačno, ali ne i poslednje… Windows Sidebar. Sada Windows Sidebar, zajedno  sa plejadom gedžeta, nije nikako dodatak evoluciji korisničkog interfejsa za Microsoft. U stvari, koncept je lutao neko vreme i koristili su ga i Apple i Tiger i Google desktop. Ipak, Sidebar u Visti je samo pregled onog što će doći sa Windows 7, 2010. Rrazvoj  grafičkog korisničkog interfejsa u Windowsu 7, je vodila Julie Larson-Green,  podpredsednik firme u Windows Experience Program menadžmentu. Zajedno sa Sinofsky-im, Larson-Green je odgovorna za odličan GUI redizajn za sistem Office 2007. Reizgradnja Ribbona bi mogla biti dobra za Windows Seven, Vistin naslednik.
Izdvajamo iz ponude:


WEB dizajn 6.deo


LINKOVI


    Pojam linka je povezan sa pojmom hiper-veze. Hiper-veza predstavlja mogućnost da se čitanje teksta iz čvora 1 nastavi u čvoru 2. Ovakva hiper-veza se enkodira pomoću posebnog taga anchor koji povezuje fragment teksta u čvoru 1 sa adresom čvora 2. Opšti izgled taga za anchor je oblika

 .

    Sintaksa ovog taga podrazumeva da se u čvoru 1 opišu:
• fizička pozicija u tom čvoru sa koje se prelazi na tekst u čvoru 2 i
• fizička lokacija na kojoj se nalazi tekst u čvoru 2.
    Ove dve pozicije se nazivaju, redom, polazni i dolazni čvor. Polazni čvor označava u tekstu onu poziciju sa koje se prelazi na neki drugi tekst i kodira se pomoću atributa HREF:
      Navigator obično interpretira polazni čvor u HTML-dokumentu kao fragment teksta na koji se može "kliknuti", grafički istaknut podvlačenjem i drugom bojom slova od boje slova samog teksta. Dolazni čvor je ili adresa neke datoteke ili tag koja obeležava deo teksta. Definiše se pomoću atributa NAME:
     
    Atribut NAME nije obavezan. Ukoliko se on izostavi, navigator se pozicionira na početak dokumenta u čvoru 2, a inače na naznačenu poziciju. Adresiranje se temelji na pojmu uniformnog lokatora resursa (skr. URL, od engl. Uniform Resource Locator), koji omogućava da se precizno imenuje adresa čvora 2, ma gde on bio fizički lociran. U opisivanju adrese koja upućuje na čvor 2 razlikujemo više slučajeva u zavisnosti od toga koliki je deo URL-a poznat u tom trenutku. Linkovi koji se mogu definisati u okviru jednog HTML dokumenta mogu se podeliti na tri vrste. Prvu vrstu bi činili linkovi sa kojima se može pristupiti nekom drugom delu iste te stranice u kojoj se link i nalazi. Primer može biti da se na kraju stranice napravi link koji kosrinika koji ga aktivira vraća na vrh stranice: o u polaznom tekstu se navodi tag (polazni čvor): o u

 dolaznom tekstu se navodi tag (dolazni čvor): Za definisanje svih ovih linkova zajedničko je da se dobijaju istim parom tagova: . Za prvu vrstu linkova moramo prvo da napravimo oznaku na nekom mestu u dokumentu na koje želimo da pređemo kad kliknemo na odgovarajući link. Oznaka se dobija stavljanjem atributa name u . Primer: Izmedju početnog  taga može stajati bilo koji element prezentacije (tekst, slika), a ne mora stajati nijedan element, kao što je slučaj u prethodnom primeru. Ovaj tag ne proizvodi nikakav vidljiv efekat u HTML dokumentu - on deluje u pozadini dokumenta i služi browseru da se lakše orijentiše. Da bi se definisalo mesto odakle se želi nastaviti sa pregledom mora se navesti atribut href u . Neka se prethodni primer nalazi u okviru stranice PrimerLinka.html tada treba navesti:     Sada kada korisnik klikne mišem na link " Odavde se odlazi na kraj stranice" odlazi se na de stranice koji je definisan imenom kraj. Drugu vrstu bi činili linkovi do neke druge stranice u okviru iste te prezentacije. Primer mogu biti linkovi za kretanje napred i nazad kroz prezentaciju. Aktiviranjem druge vrste linkova napušta se tekuća stranica i dalje izvršavanje se nastavlja na nekoj drugoj stranici tekuće prezentacije. To se postiže definisanjem sa atributom href i nazivom HTML fajla do kojeg se želi da se napravi veza. Na priemr ako se želi da se napravi veza do Prosla.html treba napisati:

    Kada se mišem klikne na tekst "Veza do stranice Prosla.html" u browseru će se prikazati stranica Prosla.html. Link odvodi na vrh stranice čija se adresa nalazi u okviru href atributa. Ako bi smo želeli da nas link odvede do nekog određenog mesta u toj stranici onda bismo na to mesto prvo morali postaviti oznaku sa name atributom kao što je urađeno u prethodnom slučaju. Ukoliko se fajl do kojeg vodi link nalazi u nekom drugom folderu, tada kao vrednost href atributa mora se postaviti celokupna putanja koji vodi do tog fajla (npr. c:PrezentacijaPrimerProsla.html). Znači ako je pozicija čvora 2 u nekom dokumentu izvan onog dokumenta koji sadrži čvor 1, ali se obe nalaze na istom serveru, onda se adresiranje vrši navođenjem relevantnog dela puta koji je potreban da bi se iz čvora 1 definisao put do čvora 2. Neka je, na primer, www.komb.co.yu ime servera na kome se nalaze oba hipertekstuelna čvora. Neka su direktorijumi organizovani kao na donjoj slici i neka X sadrži datoteke a i b, Y datoteku c, a Z datoteku d. Tada pod apsolutnom adresom datoteke c podrazumevamo adresu http://www.kombib.co.yu/X/Y/c. Apsolutnom adresom je određen jednoznačno URL datoteke c. Ali unutar jednog servera se mogu definisati i relativne adrese datoteka. Na primer,
o Za tekst u datoteci a,
• adresa datoteke b je b;
• adresa datoteke c je Y/c;
• adresa datoteke d je Y/Z/d;
o Za tekst u datoteci c,
• adresa datoteke a je ../a (simbol .. označava neposredno nadređeni direktorijum);
 • adresa datoteke d je Z/d;
o Za tekst u datoteci d,
• adresa datoteke a je ../../a;
 • adresa datoteke c je ../c;
    Treću vrstu bi činili linkovi do stranice u nekoj sasvim drugoj prezentaciji koja može biti postavljena na računaru koji se nalazi na nekom sasvim drugom serveru. Da bi se pristupilo toj prezentaciji potrebno je navesti celu web adresu te prezentacije. Opšti oblik adrese koja se pojavljuje kao vrednost HREF atributa je scheme://server.domen [:port]/putanja/ imeDokumenta Na primer ako se u okviru prezentacije želi uspostaviti veza sa Kombibom u Beogradu, čija adresa je www.kombib.co.yu, tada se navodi kod: Na stranici će se prikazati tekst "kombib" i ako se mišem klikne na njega u browseru će se pojaviti početna stranica prezentacije kompjuter biblioteke. Pored odlaska na neku drugu stranicu linkovi se mogu iskoristiti i za pisanje nove mail poruke pomoću default programa za elektronsku poštu - najviše korišćeni su Outlook Express ili Netscape Messenger. Pri generisanju nove poruke, već će biti upisana željena adresa, a korisniku preostaje samo da otkuca tekst poruke i da je pošalje. Da bi se poslala poruka na mail adresu kom.bib@sezampro.co.yu potrebno je u okviru stranice navesti sledeći tekst:

    Na kraju hajde da pustimo da se izvrši ovaj prethodni kod ovde na stranici da vidimo kako izgleda: Posaljite e-mail poruku! Bingo!!!

    E da i ne zaboravite da s vremena na vreme pogledate source blogoyevog editora tamo se svašta može naučiti.

I naravno knjiga:



Novi Sony-jev Slim PSP 2: što se više stvari menjaju, više ostaju iste




Vaše molitve su uslišene (ako ste PSP džanki.) Ekipa iz G-Lab-a, je bila u Sony-jevoj kuhinji danas i imala je prijatnu sesiju sa novijim, lakšim i živopisnijim PSP-om. Evo šta je različito, a šta je ostalo isto:

Ispitali smo PSP brzinom uragana. I znate šta? Nema mnogo toda različitog. Ima nekih dodatnih promena, zbog kojih vredi proveriti spravu. Fizički, ona je 33% lakša (teži samo 189 grama) i 19% tanja (debela je samo 18.6mm) od ranije verzije. 

Naši prvi utisci? Laka je. Mnogo lakša od očekivane težine takve naprave. Mislili smo u početku da je to šala, a ne funkcionalna sprava, ali kad smo je uključili i počeli da igramo na tom super finom ekranu, otkrili smo nekoliko interesantnih funkcija.

Na primer novi izbor boja: Izlazi ove jeseni, možete birati novi srebrni PSP. Ili crni. Ili u boji Sith-a.

O da, već ste verovatno videli snimke specijalnih Ratovi zvezda  PSP-a, spremnih za puštanje u prodaju 9. oktobra. Ograničena edicija će biti opremljena bojnim poljem Ratova zvezda, pored sadašnjeg i budućeg Anakin Skywalker-a. Produkcija će biti ograničena na nepoznat broj sprava, ali pored mračne spoljašnosti, nema ničeg različitog ispod nje.

UMD učitavanje: Da, Sony je još uvek ludo zaljubljen u moćni media format. Ubacivanje diska je jednostavnije-UMD vrata se otvaraju pod širim uglom, čineći lakšim ubacivanje bez gledanja.

Kablovi za komponente: Tako je narode, sad možete prikačiti vaš PSP za TV, i uživati u igrama i ostalim medijima u punoj 480p slavi. Nema konačne cene za kablove niti datuma prodaje.P7230158

Cena: će početi sa $170-ista cena kao trenutni model PSP-a. Ima toga još . Trebali bi imati radni model u Lab-u za nekoliko sedmica. Očekujte da ćemo ga, ovaj, zaista provozati. Držimo fige za ediciju Zvezdani ratovi.

Izdvajamo iz ponude:

Zaboravite na iPod, dolazi seksi igračka zvana gPod


Kako se iPod može pretvoriti u vibrator? Japanci su dosta razmišljali o tom problemu i konačno su se pojavili sa rešenjem koje se ne oslanja samo na vibraciju telefona. gPod je najnoviji gedžet visoke tehnologije koji teži da zadovolji potrebe Japanki. Ne govorimo o potrebama za komunikacijom, već o kombinovanju muzike i seksa u novom pristupu. Igračka ima klasičan dizajn, ali to je sve što je klasično, jer ona ima ugrađene najnovije tehnologije u povezivanju. I zaista može da poveže, ne samo žene, već muzičke plejere i mobilne telefone i ima senzore sa visokim, srednjim i niskim muzičkim frekvencijama. “Novi falusni symbol je dizajniran da automatski odgovori na zvuke koje kupi prateća slušalica, koji se može utaći u bilo šta počev od telefona do muzičkog plejera i televizora,” kaže izveštaj iz News.com.au.

“Možete ga koristiti na mnogo načina, na primer zakačiti ga za mobilni telefon,” rekao je Ichiro Kameda, izumitelj sprave. “Dildo vibrira pomoću istih talasa kao i glas. Dakle, jedna od ideja je da ga možete koristiti ovde u Tokiju, kad vaš dečko iz Njujorka razgovara sa vama telefonom.”

Izumitelj nije rekao kako je on (ili njegova žena) došao na ideju, ali je rekao da “je proveo četiri godine pokušavajući da dizajnira proizvod kad je došao do ovog koncepta.” Izum je predstavljen na trodnevnom Adult Treasure Expo 2007 (Blago za odrasle), gde su oko 160 kompanija ili grupa izložile proizvode ili usluge, uključujući seks igračke, seks mašine, filmove i kostime.

gPod je uzburkao ovu prvu izložbu seks igračaka u Tokiju, a najavljene cene su bile ¥25,000 ($243), što i nije mnogo ako želite nešto što zaista zadovoljava vaše potrebe…

Izdvajamo iz ponude:


WEB dizajn 5.deo



Dobra pomoć pri  učenju:



  • BOJE I HTML

Na HTML stranicama se pozadina i tekst mogu pojaviti u čitavom spektru boja. To se postiže pomoću atributa u okviru . Atributi se ubacuju u početni tag i služe da detaljnije opišu dati tag. Boja pozadine se određuje atributom bgcolor koji je deo . Posle svakog atributa se stavlja znak jednakosti koji služi za dodelu vrednosti datom atributu, a vrednost atributa se obavezno stavlja između znakova navoda. Boje se mogu definisati na dva načina: ili preko predefinisanog engleskog naziva boje (npr. "yellow" za žutu boju), ili preko heksadecimalne RGB vrednosti ispred koje obavezno treba staviti simbol # (npr. #ffff00). Znači, boje se mogu odrediti sa RGB-palete. Vrednost atributa boje ima opšti oblik "#cczzpp" gde su cc, zz i pp redom heksadecimalne vrednosti za intenzitet crvene, zelene i plave boje. Svaka od ovih vrednosti može biti broj između 0 i 255 (u dekadnom brojnom sistemu) ili između 0 i FF (u heksadecimalnom brojnom sistemu). Boje se mogu odrediti navođenjem naziva boje na engleskom umesto kombinacijom heksadecimalnih cifara prema tabeli koju je data na strani SGIR (skr.od Service Général Informatique et réseaux, Université René Descartes, Paris). U slučaju da se prilikom navođenja taga BODY izostave opisani atributi, navigator im dodeljuje predefinisane vrednosti. Na primer, ako se želi da se promeni boja pozadine u žutu tada treba da glasi: Oba primera koda će dati isti rezultat. Pored pozadine, može se menjati i boja teksta, pomoću text atributa. Na primer, ako se na prethodno definisanoj stranici dodaju zelena slova treba napisati sledeći kod: Takođe, tokom izvršavanja stranice osnovna boja slova, opisana atributom TEXT se može promeniti pomoću atributa . Pozadina ne mora da bude samo u jednoj boji. Vrlo često se mogu sresti efektne prezentacije koje u pozadini imaju različite slike. Ove slike su elektronskom obliku u JPEG ili GIF formatu. Željenu sliku treba prvo smesti na određeno mesto u okviru prezentacije. Najjednostavnije rešenje je da se nalazi u istom direktorijumu gde se nalazi i prezentacija. Pozadina u obliku slike se definiše pomoću odgovarajućeg atributa u body tagu. Atribut se u ovom slučaju zove background i nema nikakve sličnosti sa atributom bgcolor koji definiše samo boju pozadine. Na primer, ako se želi da se kao pozadina stavi slika "pozadina1.jpg" tada će body tag izgledati: Možete primetiti da postoje i background i bgcolor tag, i to ne slučajno. Mnogi ljudi sa sporijim modemima prilikom surfovanja internetom isključuju u svojim browserima automatsko učitavanje garfike. To znači da se neće učitati ni pozadina koja je definisana u toj stranici. Problem nastaje u slučajevima kada je tekstu dodeljena neka svetla boja, a browser ne učita pozadinu, vec i pozadina ostane bela. Bleda (ili bela) slova na beloj pozadini se jednostavno neće videti. Zbog toga uvek dodelite i neku boju vašoj pozadini tako da u gore opisanoj situaciji vaša slova i dalje budu čitljiva. U prethodnom delu teksta je naglašeno da je HTML nastao zbog potrebe da se opiše dokument u formi hiperteksta. Ono što je uslovilo njegovu veliku popularnost jesu linkovi. Linkovi u HTML dokumentu omogućavaju da se jednim klikom miša promeni navigacija i otvori neka druga stranica. Kad dovedete kurzor miša iznad linka desiće se dve stvari: pokazivač miša će se pretvoriti u ruku sa ispruzenim prstom (što simbolično govori da tu možete da kliknete), a sam link će promeniti boju, obično u crvenu, ako se drugačije ne definiše. Osim toga boja linkova koji su već posećeni biće drugačija od ostalih linkova. Na taj način korisnik jednostavno prepoznaje koje stranice je već posetio, akoje nije. Boje linkova se mogu definisati pomocu tri atributa: link, vlink i alink. Link definiše početnu boju linka u okviru stranice, vlink definiše boju linka u okviru stranice koji je posećen, a alink definiše boju aktivnog linka u okviru stranice. Na primer, definisanje boje linkova u plavo, posećenih linkova u ljubičasto, a aktivnih linkova u crveno se obavlja na sledeći način: Ako navedeni atributi nisu korišćeni stranica prikazuje default vrednosti. U Internet Exploreru pozadina je po defaultu bela, tekst crn, linkovi plavi, posećeni linkovi maslinasto-zeleni, a aktivni linkovi crveni.

Boje u heksadecimalnom zapisu.


000000 000020 000040 000060 000080 0000a0 0000c0 0000ff
002000 002020 002040 002060 002080 0020a0 0020c0 0020ff
004000 004020 004040 004060 004080 0040a0 0040c0 0040ff
006000 006020 006040 006060 006080 0060a0 0060c0 0060ff
008000 008020 008040 008060 008080 0080a0 0080c0 0080ff
00a000 00a020 00a040 00a060 00a080 00a0a0 00a0c0 00a0ff
00c000 00c020 00c040 00c060 00c080 00c0a0 00c0c0 00c0ff
00ff00 00ff20 00ff40 00ff60 00ff80 00ffa0 00ffc0 00ffff

200000 200020 200040 200060 200080 2000a0 2000c0 2000ff
202000 202020 202040 202060 202080 2020a0 2020c0 2020ff
204000 204020 204040 204060 204080 2040a0 2040c0 2040ff
206000 206020 206040 206060 206080 2060a0 2060c0 2060ff
208000 208020 208040 208060 208080 2080a0 2080c0 2080ff
20a000 20a020 20a040 20a060 20a080 20a0a0 20a0c0 20a0ff
20c000 20c020 20c040 20c060 20c080 20c0a0 20c0c0 20c0ff
20ff00 20ff20 20ff40 20ff60 20ff80 20ffa0 20ffc0 20ffff

400000 400020 400040 400060 400080 4000a0 4000c0 4000ff
402000 402020 402040 402060 402080 4020a0 4020c0 4020ff
404000 404020 404040 404060 404080 4040a0 4040c0 4040ff
406000 406020 406040 406060 406080 4060a0 4060c0 4060ff
408000 408020 408040 408060 408080 4080a0 4080c0 4080ff
40a000 40a020 40a040 40a060 40a080 40a0a0 40a0c0 40a0ff
40c000 40c020 40c040 40c060 40c080 40c0a0 40c0c0 40c0ff
40ff00 40ff20 40ff40 40ff60 40ff80 40ffa0 40ffc0 40ffff

600000 600020 600040 600060 600080 6000a0 6000c0 6000ff
602000 602020 602040 602060 602080 6020a0 6020c0 6020ff
604000 604020 604040 604060 604080 6040a0 6040c0 6040ff
606000 606020 606040 606060 606080 6060a0 6060c0 6060ff
608000 608020 608040 608060 608080 6080a0 6080c0 6080ff
60a000 60a020 60a040 60a060 60a080 60a0a0 60a0c0 60a0ff
60c000 60c020 60c040 60c060 60c080 60c0a0 60c0c0 60c0ff
60ff00 60ff20 60ff40 60ff60 60ff80 60ffa0 60ffc0 60ffff

800000 800020 800040 800060 800080 8000a0 8000c0 8000ff
802000 802020 802040 802060 802080 8020a0 8020c0 8020ff
804000 804020 804040 804060 804080 8040a0 8040c0 8040ff
806000 806020 806040 806060 806080 8060a0 8060c0 8060ff
808000 808020 808040 808060 808080 8080a0 8080c0 8080ff
80a000 80a020 80a040 80a060 80a080 80a0a0 80a0c0 80a0ff
80c000 80c020 80c040 80c060 80c080 80c0a0 80c0c0 80c0ff
80ff00 80ff20 80ff40 80ff60 80ff80 80ffa0 80ffc0 80ffff

a00000 a00020 a00040 a00060 a00080 a000a0 a000c0 a000ff
a02000 a02020 a02040 a02060 a02080 a020a0 a020c0 a020ff
a04000 a04020 a04040 a04060 a04080 a040a0 a040c0 a040ff
a06000 a06020 a06040 a06060 a06080 a060a0 a060c0 a060ff
a08000 a08020 a08040 a08060 a08080 a080a0 a080c0 a080ff
a0a000 a0a020 a0a040 a0a060 a0a080 a0a0a0 a0a0c0 a0a0ff
a0c000 a0c020 a0c040 a0c060 a0c080 a0c0a0 a0c0c0 a0c0ff
a0ff00 a0ff20 a0ff40 a0ff60 a0ff80 a0ffa0 a0ffc0 a0ffff

c00000 c00020 c00040 c00060 c00080 c000a0 c000c0 c000ff
c02000 c02020 c02040 c02060 c02080 c020a0 c020c0 c020ff
c04000 c04020 c04040 c04060 c04080 c040a0 c040c0 c040ff
c06000 c06020 c06040 c06060 c06080 c060a0 c060c0 c060ff
c08000 c08020 c08040 c08060 c08080 c080a0 c080c0 c080ff
c0a000 c0a020 c0a040 c0a060 c0a080 c0a0a0 c0a0c0 c0a0ff
c0c000 c0c020 c0c040 c0c060 c0c080 c0c0a0 c0c0c0 c0c0ff
c0ff00 c0ff20 c0ff40 c0ff60 c0ff80 c0ffa0 c0ffc0 c0ffff

ff0000 ff0020 ff0040 ff0060 ff0080 ff00a0 ff00c0 ff00ff
ff2000 ff2020 ff2040 ff2060 ff2080 ff20a0 ff20c0 ff20ff
ff4000 ff4020 ff4040 ff4060 ff4080 ff40a0 ff40c0 ff40ff
ff6000 ff6020 ff6040 ff6060 ff6080 ff60a0 ff60c0 ff60ff
ff8000 ff8020 ff8040 ff8060 ff8080 ff80a0 ff80c0 ff80ff
ffa000 ffa020 ffa040 ffa060 ffa080 ffa0a0 ffa0c0 ffa0ff
ffc000 ffc020 ffc040 ffc060 ffc080 ffc0a0 ffc0c0 ffc0ff
ffff00 ffff20 ffff40 ffff60 ffff80 ffffa0 ffffc0 ffffff

Spotswood PC kućište u obliku bubnja vraća ritam


Videli smo dosta načina da koristimo kompjutere kao muzičke instrumente, ali L serija kućišta od Spotswood Custom Computer-a uzima taj koncept da bi se doživele nove visine stavljajući komponente u 22-inčnu okruglu školjku koja predstavlja bas bubanj (koji ne svira, naravno). Kompanija tvrdi da dizajn kućišta (gde je sve na gomili) eliminiše vrelinu i obezbeđuje bolje hlađenje. Kad vidimo jedan ovakav PC, mislimo da ga već poznajemo. Ovo kućište košta 500 dolara. Neki se pitaju na kraju:” Želim da PC bude tih, ali to kućište izgleda kao bubanj. Zar bubnjevi ne treba da budu glasni?”

Izdvajamo iz ponude:

ASKA uvodi HD32F PCMCIA hard drajv


Express kartice su možda odslužile svoje, ali ovi PCMCIA slotovi su daleko od neupotrebljivih još uvek, što svedoči ovaj najnoviji proizvod iz japanske ASKA korporacije. Njihov novi prenosivi hard drajv će vam omogućiti da koristite taj slot za dodatnu memoriju (ili 20GB ili 40 GB), iako ćete morati da se nosite sa prilično velikom izbočinom kao rezultatom (koju možete ulepšati malo tako što ćete umetnuti sliku u ugrađeni okvir za slike u drajvu). Kad ne koristite PCMCIA, drajv može jednostavno biti priključen koristeći USB kabal. U zavisnosti od veličine, ovakvi drajvovi bi vas koštali ¥14,700 ili ¥27,825 ($124-$235)-samo u Japanu, naravno.
Izdvajamo iz ponude:

1 2 3 4 5 6 7  Sledeći»